Neden QDMS Entegre Yönetim Sistemi ?


Günümüzde Toplam Kalite Yönetimi (TKY-TQM) başlığı altında sürekli iyileştirmeyi, müşteri odaklı yönetimi ve süreç yönetimini hedef alan teknik ve metodları kapsayarak, sistematik ve dökümante edilmiş çalışmaları hayatımızın vazgeçilmez parçaları haline getirmiştir. Böylesine entegre yapıları kağıt üzerinde tutmak ve işletmek artık zor, zahmetli ve pahalıdır. Geçtiğimiz on yıllık dönemde, döküman işleme, elektronik döküman yönetimi, süreç yönetimi ya da genel olarak entegre yönetim sistemlerinin her birinin, kullanıldığı kurumlara büyük kazançlar sağladığı görülmektedir. Günde yüzler ile ifade edilen fotokopi ihtiyacı nedeniyle oluşan, kağıt, mürekkep, toner vb. gibi masraflar yanında, bunların dağıtımı, dosyalanması, eski kopyaların toplanıp imhası için oluşan maliyetler de gözönüne alınırsa işin ciddiyeti daha iyi anlaşılabilir. www.gazibilisim.com.tr

Her türden isletmenin sahip oldugu ISO 9001:2000, ISO 14001, OHSAS 9000, OHSAS 18001, QS 9000, HACCP, ISO 16949 ve benzeri kalite ve yönetim sistemlerinin gerektirdiği döküman ve faaliyetin elektronik ortamda yürütülmesi ve otomasyonunu sağlayan günümüz web teknolojisi kullanılarak geliştirilen QDMS ENTEGRE YÖNETİM SİSTEMİ işletmedeki yönetim sisteminin yaşayan ve sürekli güncellenen dinamik bir yapıya kavuşturulmasını saglayan bir araçtır ve süreç yönetim otomasyonunu da kapsamaktadır.

ISO 9001-2000 versiyonu işletmelerin dokümantasyon iş yükünü nispeten azaltmıştır. Ancak getirdiği “Performansını sürekli izle ve iyileştir” yaklaşımı işletmenin kalite sisteminin, yaşayan ve sürekli güncellenen dinamik bir yapıya kavuşturulmasını gerektirmektedir.

İşletmenin büyüklüğü ile orantılı olarak binlerce dokümana ulaşabilen bu belgeleri kağıt ortamında yaşatmak neredeyse imkansız hale gelmiştir. Günde yüzler ile ifade edilen fotokopi ihtiyacı nedeniyle oluşan, kağıt, mürekkep, toner vb. gibi masraflar yanında, bunların dağıtımı, dosyalanması, eski kopyaların toplanıp imhası için oluşan maliyetler de göz önüne alınırsa işin ciddiyeti daha iyi anlaşılabilir. www.gazibilisim.com.tr

Müşteri Şikayetleri, Düzeltici ve Önleyici Faaliyetler ile Denetim Faaliyetleri ile ilgili verilerin ve yazışmaların izlenmesi de büyük önem taşımaktadır. ISO 14001 ve OHSAS 18001 belgesi alan kuruluşlarda bu konular ile ilgili doküman ve faaliyetler de mevcut un üzerine eklenmekte, bu belgelerin yönetimi, kontrolü ve onay süreci zaman ve işgücü kaybına neden olmaktadır.

Türkiye'nin sektör lideri markalarının tercih ettiği QDMS Entegre Yönetim Sistemi yazılımı tüm bu problemlere kökten çözüm getirmek için geliştirilmiştir.

QDMS'in Desteklediği Yönetim Sistemi Standartları

ISO 9001:2008
ISO 14001
OHSAS 18001
ISO TS 16949
QS 9000
SA 8000
HACCP
BRC
ISO 27001



QDMS Modül Yapısı


Doküman Yönetimi

Ürün Dokümanları Yönetimi

Müşteri Şikayetleri Yönetimi

Düzeltici ve Önleyici Faaliyetler

Denetim Faaliyetleri Planlama

Anket İşlemleri

Genel Aksiyon Takibi ve Yönetimin Gözden Geçirmesi

Kalibrasyon İşlemleri

Süreç Yönetimi

Eğitim Yönetimi

İş Sağlığı ve İşçi Güvenliği Sistemi

Çevre Boyutları ve Etkileri Analizi

Sistem Altyapı Tanımları(Baz Modül)

modülleri de mevcut olup, özellikle dinamik olan bu tür faaliyetler sistemde takip edilmekte, bu faaliyetler ile ilgili bilgiler sisteme tanımlanan rapor şablonları yardımıyla otomatik olarak raporlanmaktadır.

Sistem arka planda kişilerin yapması gereken aksiyon ve faaliyetleri e-mailler ile duyurulmakta, kişiler isterlerse sistemden, isterlerse de mail ekindeki linkleri kullanarak faaliyetlerini gerçekleştirebilmektedir. Sistem tüm STMP/POP3 uyumlu mail sistemleri ile entegre olarak çalışabilmektedir. Ayrıca ilişkisel veri tabanında tutulan doküman ve faaliyetler ile ilgili bilgiler sistemde yer alan grafik ve raporlar kullanılarak detaylı olarak analiz edilebilmektedir.

Uygulama; Aynı işletmenin birden fazla işyerini ve kullanmakta olduğu Yönetim Sistemini desteklemekte olup, raporlar ister işletmenin tamamı olarak, istenirse iş yeri veya Yönetim Sistemi bazında da alınabilmektedir.
Genel Özellikler

e-mail destekli iş akışı (Workflow) yaklaşımı
Uygulamaya girmeden linkleri kullanarak okuma, kontrol ve onay işlemi yapabilme
Esnek kontrol ve onay mantığı
Hazır şablon kullanarak doküman oluşturabilme
Esnek ve parametrik altyapı
Parola ve yetki yönetim sistemi
İş/unvan değişikliklerini kolayca tanıtabilme (esnek kullanıcı/unvan ilişkisi)
İzinde yetki delegasyonu
Sisteme ilk geçişte kolay doküman aktarma
Uyarlanabilir uyarı mekanizması
Esnek raporlama
Grafikler


Teknik Özellikler

Web tabanlı yapı
.NET mimarisi
Active Directory Entegrasyonu
SQL Server veya ORACLE veri tabanı desteği
Tüm SMTP/POP3 uyumlu mail sistemleri ile çalışabilme (Notes, Outlook, Exchange vb)


Sistem İhtiyaçları

Uygulamalar için minimum Windows 2000,2003,2008 Server işletim sistemi, Web Sunucusu olarak IIS 6.0, veritabanı olarak ORACLE 9i, 10g,11g SQL Server 2000, 2005 ve 2008 kullanılmaktadır.
Donanım tarafında sunucu olarak minimum P IV 3.000 Mhz. işlemcili, Minimum 2 GB Memory, 80 Gb. Disk alanına sahip bir makine önerilmektedir.
Kullanıcı bilgisayarlarında Windows XP ve üzeri işletim sistemi ile Internet Explorer 6.0 ve üstü tarayıcı yazılımı yüklü olmaları yeterlidir


QDMS'i seçen bazı kuruluşlar..

COMPONENTA DÖKTAŞ (ORHANGAZİ-BURSA)
COŞKUNÖZ HOLDİNG (BURSA)
BELTAN VIBRA COUSTIC (BURSA)
BOYTEKS TEKSTİL (BURSA)
YEŞİM TEKSTİL (BURSA)
BLS BİRLEŞİK LASTİK (BURSA)
BETA SEALS (BURSA)
KEREM PRES (BURSA)
KORTEKS (İplik) (BURSA)
BP YAĞ (BURSA)
MAKO (BURSA)
PENGUEN (BURSA)
ERMETAL- BÜROSİT (BURSA)
YAZAKI (BURSA)

ONDULİNE AVRASYA
COMPONENTA DÖKTAŞ (MANİSA)
KORDSA
BOSSA
PIPE LIFE (ARILI PLASTİK)
AKÇANSA(Hazır Beton)
AK-KİM
TEKLAS
AYGAZ
FORD OTOSAN
TUKAŞ
BRİSA
HP PELZER PİMSA
EKOL OFSET  
AKKARDAN
ENERJİSA
BOLU ÇİMENTO
ADANA ÇİMENTO
OYAK BETON
BOYTAŞ
UMUR BASIM
DENTAŞ AMBALAJ
TÜRK TRAKTÖR
AYDIN ÖRME
OPET
BAŞKENT ÇİMENTO
MARSHALL
KONYA ÇİMENTO
CEVHER DÖKÜM
NAKSAN
TİRSAN KARDAN
PETROL OFİSİ (POAŞ)
ÇELİK HALAT 
ROTOPAK ALCAN
FEDERAL MOGUL
EVYAP ( Ayazağa ve Tuzla Tes.)
HİSAR INTERCONTINENTAL HOSP.
BIÇAKÇILAR TIBBİ CİHAZLAR
İSTAÇ
BORUSAN LOJİSTİK
ÜNYE ÇİMENTO
TAT NİŞASTA
TEZKİM A.Ş
KOCAELİ İL ÖZEL İDARESİ
BAHARİYE MENSUCAT
HEMA ENDÜSTRİ
PLAŞ PLASTİK
ÖRGEN GIDA
ÖZEL ALTINOVA HASTANESİ
YORİM CAM
YATAŞ
KALEKİM
SİKA
DİZAYN BORU
Dr.SİYAMİ HERSEK HASTANESİ
ŞÖLEN ÇİKOLATA



BANK ASYA
İDO
DHL LOJİSTİK
TÜPRAŞ
PETKİM
NİĞDE ÇİMENTO
DURAK FINDIK
ABALIOĞLU LEZİTA
OTOKAR
BORUSAN OTOMOTİV
NUH GRUP (Çimento-Beton-Yapı-Enerji)
FARPLAS
MAHLE
PİRELLİ-ÇELİKORD
TÜRKİYE İŞ BANKASI
ARKAS ULAŞTIRMA
MARPORT LİMAN İŞLETMELERİ
ARKAS DENİZCİLİK VE NAKLİYE
CHT TEKSTİL KİMYA
OLMUKSA
LİNDE (BİRLEŞİK OKSİJEN SAN.)
ABB ELEKTRİK
KURALKAN
KOCAELİ SANAYİ ODASI
ARKAS LOJİSTİK DAĞITIM DEPOLAMA
ARFOR TAŞIMA HİZMETLERİ
ARKAS HOLDİNG
ARDEP GÜMRÜKLEME DEPOCULUK
AR-GÜ DEMİRYOLU TAŞIMACILIK VE DEPOLAMA
ARKASAIR HAVACILIK 
ARKAS AUTOPORT
İZAYDAŞ
SARKUYSAN
MEY İÇKİ
KİLSAN
KASTAMONU ENTEGRE
AKSA AKRİLİK
TÜPRAŞ İZMİR RAFİNERİSİ
MERKEZ ÇELİK
İSTİKBAL A.Ş
BOSAL MIMAYSAN
DEKA ELEKTROTEKNİK
ALFEMO
BESLER GIDA
REFORM GIDA
İBNİ SİNA HASTANESİ
DYO BOYA Sanayi Boyaları / Çiğli
DYO İnşaat Boyaları /Gebze
DYO Matbaa Mürekkepleri/Bornova
HAYAT KİMYA A.Ş
HAYAT TİSSUE
HAYAT HİYJEN
BİZİM TOPTAN GIDA
PENDİK NİŞASTA
TURYAĞ
DARDANEL
SUNAR MISIR
ECZACIBAŞI BAXTER
KOROZO
SETUR
TARSUS BELEDİYESİ
MARDİN ÇİMENTO
ING EMEKLİLİK
TOTOMAK
İZMİR B.Ş. BELEDİYESİ
MERKEZİ KAYIT KURUMU
AXA SİGORTA
LUKOİL
EVYAPPORT
ENKA PAZARLAMA

  • Kalite, Çevre, GG Sağlığı ve Güvenliği gibi tüm standartların gerektirdiği dokümantasyonun ve ilişkili tüm faaliyetlerin tek bir sistem altında takip edilmesi nedeniyle eğitim ve kullanımda zaman tasarrufu,
  • Kağıt, fotokopi ve sarf malzemesi giderlerinde tasarruf,
  • Dosyalama iş yükünün ortadan kalkması,
  • Yeni doküman yaratma ve revizyonların kolay ve hızlı yapılması,
  • Kompleks ve hiyerarşik onay süreçlerinde zaman tasarrufu, (elektronik ortamda dolaşım ve onay)
  • İlişkili dökümanların kontrollü güncellenmesi, (Referans dökümanlar ve linklerin kullanımı, MS link + Özel link)
  • Doküman dağıtımı ve toplanmasında hızlılık, (Dağıtım matrisi, yetki matrisi, e-mail)
  • Değişikliklerden anında haberdar olma,
  • Arşive ulaşmada hız ve kolaylık,
  • Müşteri Şikayetleri ile Düzeltici-Önleyici faaliyetlerin entegrasyonu ile müşteri problemlerinin erken çözümü (müşteri servisinde artış),
  • İç ve dış müşteri için, ürün, hizmet, hata, geri ödeme v.b. konularda grafik ve analizlerin yapılması,
  • Otomatik Uyarı Sistemi, işlerin planlanan tarihlerde bitirilmesini hatırlatması ve geciken işlerle ilgili bilgileri ilgililerle paylaşılması,
  • İç ve Dış Denetim Faaliyetleri için zamanı gelince otomatik iş emri oluşturması,
  • Denetim Raporlarının kolay hazırlanması ve dağıtılması,
  • E-Mail entegrasyonu ile yönetimsel iletişimde gelişim,
  • Arama motoru desteği ile binlerce doküman arasından aranılan bilgiye hızlı erişim, (Doküman adı ve doküman içeriğinde arama)
  • Şablon kullanımı yoluyla dokümanların hızlı, kolay ve standart bir şekilde üretilebilmesi,
  • Kalite dokümanlarının şirket ihtiyaçlarına uygun düzende saklanması, erişilmesi ve güncellenmesi, (Uygulamanın parametrik yapısı)
  • Özellikle QS 9000’e yönelik ürün dokümanlarının hiyerarşik düzende takibi,
  • Doküman bazında yetki ve onay politikalarının tanımlanabilmesi,
  • Görüntülü işlem talimatlarının hazırlanabilmesi (Görüntü,Resim,Çizim)
  • Belli bir anda herkesin geçerli tek bir dokümana ulaşmasının garanti edilmesi, (Farklı doküman kullanımının engellenmesi)
  • ISO 9000 : 2000 versiyonu anlayışına uygun zengin grafik ve raporlama araçları,
  • Bilgi gizliliği ve güvenliğinde artış sağlanması,
  • Değişik kişilerin PC’ lerinde tutulan bilgi ve belgelerin ortak bir havuzda toplanması yolu ile arıza, yedekleme ve kişiye bağımlılık gibi problemlerin ortadan kalkması,
  • Şirkette mevcut diğer sistemlerle entegrasyonun sağlanabilmesi,
  • İhtiyaçlar doğrultusunda farklı doküman gruplarının farklı serverlarda tutulabilmesi, (Bölge farklılığı ihtiyaçları)
  • Web tabanlı teknoloji kullanımı nedeni ile Bilgi İşlem Departmanına ilave iş yükü getirmemesi,
  • Toplu Dokuman Aktarma Fonksiyonu ile mevcut sistemden yeni sisteme kolay geçiş.
Faydalar
QDMS Örnek Ekranlar için Tıklayın
Ana Sayfa   |   Çözümler   |   Çözüm Ortaklarımız   |  İrtibat                 Gazi Kurumsal Yazılım Donanım Teknolojileri San.Tic.Ltd.Şti. Tel: 0224 453 3745
                                                                                                              Faks: 0224 453 3746 Nilüfer / BURSA Tüm hakları saklıdır. Gazi Bilişim'e Aittir.
Gazi Bilişim Bursa